6.9.23

Διαρκής Ιερά Σύνοδος για νέες ταυτότητες: Η νομιμότητά τους ανήκει στη δικαιοδοσία της δικαστικής εξουσίας της χώρας

Συνήλθε σήμερα, Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου 2023, στη δεύτερη Συνεδρία της για τον μήνα Σεπτέμβριο, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την προεδρία του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος εξ αφορμής των τραγικών γεγονότων των τελευταίων ημερών εκφράζει τη συμπαράστασή της προς όλους τους δοκιμαζόμενους από τα ακραία καιρικά φαινόμενα και εύχεται οι Υπηρεσίες του Κράτους και όλοι οι εθελοντές να έχουν δύναμη από τον Θεό για να προσφέρουν τα απαραίτητα, η δε Ελληνική Πολιτεία να συμβάλει άμεσα στην αποκατάσταση των πληγέντων. Η συμβολή της Εκκλησίας της Ελλάδος και των κατά τόπους Ιερών Μητροπόλεων είναι ευνόητο ότι θεωρείται δεδομένη.

Κατά τις Συνεδρίες Της η Δ.Ι.Σ. ενέκρινε:

Τα Πρακτικά της χθεσινής Συνεδρίας.
Την πρόταση της Συνοδικής Επιτροπής επί της Χριστιανικής Αγωγής και της Νεότητος για τον ορισμό της 8ης Οκτωβρίου 2023 ως ημερομηνίας ενάρξεως της νέας Κατηχητικής Περιόδου.
Το πρόγραμμα του Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου επί τη συμπληρώσει εκατό ετών από της ιδρύσεως και πρώτης κυκλοφορίας του επιστημονικού περιοδικού της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος υπό τον τίτλο «ΘΕΟΛΟΓΙΑ», το οποίο θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα από 11ης έως 15ης Οκτωβρίου 2023. Το πρόγραμμα του Συνεδρίου βρίσκεται στην εξής ηλεκτρονική διεύθυνση: https://www.ecclesia.gr/theologia100/programme.pdf
Τη σύγκληση, από 20ής έως 22ας Οκτωβρίου 2023, του Δ’ Μοναστικού Συνεδρίου στην Ιερά Μονή Φανερωμένης Λευκάδος με θέμα: «Ο Ορθόδοξος Μοναχισμός και οι κίνδυνοι της εκκοσμίκευσης», υπό τη διοργάνωση της Ιεράς Μητροπόλεως Λευκάδος και Ιθάκης. Την Ιερά Σύνοδο θα εκπροσωπήσει ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ελασσώνος κ. Χαρίτων.
Τέλος, η Δ.Ι.Σ. ενέκρινε νέες Ιερές Ακολουθίες και αποσπάσεις κληρικών, ασχολήθηκε με θέματα Ιερών Μητροπόλεων, Συνοδικών Επιτροπών και με τρέχοντα υπηρεσιακά ζητήματα.

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος σχετικά με τις νέες αστυνομικές ταυτότητες, τις οποίες η υπεύθυνη Ελληνική Πολιτεία αποφάσισε να εκδώσει, δημοσιοποιεί τις κατωτέρω θέσεις Της, απευθυνόμενη προς τον ιερό Κλήρο και τον ευσεβή Λαό:
  • Η Ιερά Σύνοδος αντιλαμβάνεται την ανησυχία κάποιων χριστιανών, γι’ αυτό ζητά από όλους να έχουν εμπιστοσύνη στην Εκκλησία και τους υπεύθυνους Ποιμένες Της, οι οποίοι γρηγορούν για όλα τα ζητήματα που αφορούν στη ζωή των πιστών.
  • Όσες απόψεις ή επιφυλάξεις αναπαράγονται από παραθρησκευτικές αντιλήψεις γύρω από τις αστυνομικές ταυτότητες των πολιτών δεν είναι αμιγώς ορθόδοξης προέλευσης.
  • Δεν είναι θεολογικώς ισχυρές οι θεωρίες ότι προσβάλλεται το δόγμα της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού από τη μορφή και το περιεχόμενο της νέας αστυνομικής ταυτότητας, όπως αυτή ρυθμίζεται από τις ισχύουσες Υπουργικές Αποφάσεις (2018, 2019, 2023). Επίσης παραθρησκευτική αφετηρία έχει η χρήση φράσεων περί «ηλεκτρονικού φακελώματος» που επιβάλλει η «Νέα Τάξη Πραγμάτων» και η «παγκοσμιοποίηση», καθώς δεν στοχεύει στην προστασία των ατομικών ελευθεριών των πολιτών, αλλά υπονοεί ότι η Ελληνική Δημοκρατία, οι υπηρεσίες της και η εκάστοτε εκλεγμένη Κυβέρνηση είναι «όργανα του Αντιχρίστου».
  • Το 2019 το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε τη νομιμότητα της Υπουργικής Αποφάσεως του 2018 για τη νέα αστυνομική ταυτότητα (αποφάσεις 2388/2019, 2389/2019). Αφ’ ενός απέρριψε τις νομικές διαφωνίες σχετικά με την προστασία της προσωπικότητας, της θρησκευτικής συνειδήσεως και των προσωπικών δεδομένων του πολίτη, αφ’ ετέρου ακύρωσε μερικώς την Υπουργική Απόφαση του 2018 ως προς μία διάταξή της, που προέβλεπε άμεση χρήση της ταυτότητας από τους πολίτες ως κάρτας υπηρεσιών ψηφιακής διακυβερνήσεως, καθώς αυτή η λειτουργία της δεν προβλεπόταν νομοθετικώς. Έκτοτε η Πολιτεία συμμορφώθηκε και εξέδωσε δύο διορθωτικές Υπουργικές Αποφάσεις (2019, 2023).
Σε κάθε περίπτωση η κρίση για τη νομιμότητα της αστυνομικής ταυτότητας ανήκει στη δικαιοδοσία της δικαστικής εξουσίας της χώρας, που ήδη αποφάνθηκε, και αφορά ένα διοικητικής φύσεως ζήτημα των σχέσεων Κράτους και πολίτη.

Παρά ταύτα το θέμα μελετάται σε όλες τις προεκτάσεις του και θα παραπεμφθεί σε μελλοντική έκτακτη σύγκληση της Σεπτής Ιεραρχίας.

10 σχόλια:

  1. Δεν περιμένουμε από τους ιεράρχες-δεκανίκια της εξουσίας. Έχουν μιλήσει οι άγιοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. στους 1000 μίλησαν οι 2!!!!!!!!!! αντε ρε παλαιοημερολογίτη αιρετικέ

      Διαγραφή
    2. ψεκα αυτοι οι ιεράρχες έχουν το 95% του λαοί μαζί εσείς τραβάτε στα βουνά και στις σπηλιές μαζί με τον π κλεομενη

      Διαγραφή
  2. Μπραβο σας και παλι μπραβο η αποφαση σας ηταν κατι το προβλεψιμο μιλησε το αγιο πνευμα με τα χειλη σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μπράβο στην επίσημη εκκλησία διαχώρισε την θέση της από τους παλαιοημερολογίτες και τους ανθρώπους των σπηλαίων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. όταν στο Σχολείο επι δεκαετίες σε υποχρεώνουν απο μωρό παιδί να ακολουθείς μια πίστη με το ζόρι χωρίς να έχεις κρίση συνείδηση άποψη ωριμότητα...έρχεσαι στην ενήλικη ζωή με πληγές...ερωτήματα αμφιβολίες κλπ που αντί να στις λύσει ένας ειδικός...κι εκει παραμονεύει η θείτσα...η κατίνα...η γιαγιούλα κλπ...Τι άνθρωπος να γίνεις μετά ? ή με ερωτηματα άλυτα ή πας μοναστήρι για να γλιτώσεις απ την άγνοια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Επιτέλους πήρε θέση η εκκλησία μας για τις ταυτότητες εμείς ακολουθούμε την ιεραρχία της οι ψεκασμενοι ρωσοφιλοι και οι αιρετικοί και οι ιεχοβαδες1000 χρόνια μην πάρουν δεν μας απασχολεί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Επιτέλους η Εκκλησία έβαλε τα πράγματα στη θέση τους. Για όλους εμάς που λέμε ότι πιστεύουμε πρέπει πρώτα να μαθουμε να ακούμε την επίσημη Εκκλησία , και μετά να μιλαμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. τωρα δεν μπορώ να καταλάβω γιατι γίνετε τόση φασαρία για κάτι γραφικούς ,μπράβο στην επίσημη εκκλησία για την θέση της

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ρε αφήστε τους χωρίς ταυτότητες να δούμε πως θα ψηφίσουν μετά από 2 χρονια

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Μη διστάσετε να προσθέσετε σχόλια στο δημοσίευμα που σας ενδιαφέρει.

Η εφημερίδα karatzova.com ενθαρρύνει τη δημόσια έκφραση των αναγνωστών της εφόσον τηρούνται οι βασικοί κανόνες δημοσιότητας που ορίζουν οι ελληνικοί νόμοι. Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή.